Dagens Betty.

Idag har jag haft kvalitetstid med några av mina absolut finaste vänner. Vi har gjort julgodis, pratat och skrattat oss till tårar. Jag trodde inte att jag skulle hinna med min hönaböna alls idag, men det gjorde jag ändå tack vare att jag slutade tidigare i skolan.

Egentligen hade jag planerat in en vilodag för Bettys del, men eftersom jag ändå var i stallet passade jag på att ta lite nya bilder. Betty fick springa av sig i paddocken och ja, jäklar vad hon sprang. Bjöd på riktig cobtrav, galopperade som en tok och fick dessutom hoppa över ett litet hinder, bara för att hon var så galet laddad med energi. 

Vi avslutade med lite följa John. Betty går eller travar efter mig och vi passade dessutom på att hoppa över minikrysset ett par gånger. Jag springer före och Betty håller sig en bit bakom mig för att inte hoppa på mig när hon tar sig över hindret. Hon är så fantastiskt försiktig och rädd om mig. I det lösa arbetet visar hon verkligen en enorm respekt och håller alltid koll på var jag befinner mig.

Jag ska visa fler bilder så fort jag har fixat till dem lite.

Kommentera

