Annonser del 3.

Det verkar nästan som att man kan skriva precis vad som helst i en annons och ta till vilka knep som helst för att få hästen såld. Vi har hjälpt till med ytterligare några tolkningar.

Lättfångad: I spilta.

Ej mycket riden p.g.a. studier: Hästen går inte att få stopp på så jag pluggar hellre.

Hoppar allt, stannar aldrig: Gäller även bommen i transporten, hagstaket och ridhusväggar.

Behöver en rutinerad ryttare: Som är van vid att ramla av.

Måste bort!: Innan jag spränger mig själv i luften.

Endast som sällskapshäst: Jag hade gärna behållit den själv, men eftersom den blir helt vild av att inte röra på sig klarar jag inte av den.

Sagohäst: I en skräckhistoria.

Snygg: Betyder, av annonsbilderna att döma, förvånansvärt ofta raka motsatsen.

Min bästa vän: Glömde skriva f.d. där. Nu har jag nämligen tröttnat på att den sticker och bits.

Kommer gå riktigt långt med rätt ryttare: Frågan är bara om ‘rätt ryttare’ överhuvudtaget existerar på den här planeten.

Perfekt förstahäst: Du kommer lära dig allt om hästar – den hårda vägen.

I dagsläget inte i full kondition: Vi orkar nämligen inte sätta igång hästen igen efter den senaste skadan.

Lätt sommarexem: Hästen har inte ett strå man eller svans kvar.

Säljes p.g.a. tappat intresse: Med en häst som den här är det ett under att jag stod ut så länge som jag gjorde.

Genomsnäll: Första gången du ringer ägaren och berättar hur hästen stegrat och bockat tills du flög elva meter i luften innan fallet stoppades av en stenmur kommer svaret vara ‘ooj, så har han aaaldrig gjort!’.

Korrekt benställning: Det är också det enda som blev rätt.

Pris: bud: Jag skäms för att överhuvudtaget sätta ett pris på ett sådant här ök.

Billigare vid snabb affär: Jag kan till och med tänka mig att betala dig, bara jag slipper se det här monstret igen.

Krubbiter lite: Vi trodde att det var termiter som bosatt sig i stallet, men det visade sig vara hästen.

Kommentera

