Svar på kommentar.

Olivia:
Hej! Är ny här och fastnade för era helt underbart vackra hästar. Jag har själv ett fuxsto som fick föl i somras, hon är fux mer ljus man och svans medan fölet har mörk man och ljus svans. Fuxar kan ju tydligen ändra färg från år till år. Jag har kollat igenom mycket i arkivet på er blogg för att hitta om du har några bilder från när Betty var kanske, ½-1 år men hittar inget. Har du något sådant inlägg? Skulle vara så himla kul att se hur hennes färg var då! (Jag hoppas ju såklart att mitt föl ska få ljus man som sin mamma men just nu ser det mörkt ut)
Mvh Olivia

Frida svarar: Vad kul att du har hittat hit!
Jag har inte så jättemånga bilder på Betty som liten, men de jag har finns HÄR. Jag vet inte faktiskt inte hur gammal hon är på bilden där hon håller på att mörkna, men jag kommer ihåg att uppfödaren sa att det tog ett tag innan hennes nuvarande färg visade sig.

Kommentera

