Dagens Betty.

Idag hade jag och Betty sällskap av Linnéa och Ofelia i skogen. Av någon anledning var min sköna böna lite tveksam till en början och bjöd inte framåt så som hon brukar. Hon gick först i trafiken och det gick jättebra.

Efter att vi hade travat och galopperat blev det lite bättre fart i Betty som då hittade bjudningen också. På vägen hem passade vi på att rida igenom ett par djupa vattenpölar och hon bryr sig inte det minsta om det, förutom att hon vill köra ner mulen i dem då.

Idag fanns det inte ens minsta lilla antydan i Betty att skynda hemåt. Hon brukar ju ha bråttom när vi är i hemriktning, men idag märktes det inte alls. Hon lyssnade väldigt bra när jag reglerade tempot samt gjorde halt och väntade lugnt trots att Ofelia fortsatte gå. Jag tror att vi kan bli av med våra skogsproblem genom att helt enkelt lägga fler ridturer i skogen, trots att Betty föredrar paddocken egentligen. 

Väl hemma var min tjej inte ens svettig. Även det bekräftar att hon inte ogillar skogen för att hon är stressad eller orolig där, utan helt enkelt för att hon inte tycker att det är lika roligt som att ridas i paddocken.

Kommentera

