Veckans träning.

Förra veckan blev det bara en massa skogsturer. Om det går lika bra att rida ut den här veckan, vilket jag tror att det kommer att göra, har jag lovat att Betty kommer få mer tid i paddocken. Som ni märker har Betty en intensiv ridperiod nu. Jag har fortfarande inga föreläsningar så jag är hemma och kan vara i stallet varje dag. Hon kommer att vila mer sen när min skola drar igång igen. Om det mot förmodan fortfarande inte fungerar i skogen kommer vi att avsluta varje dag med en liten minirunda ute för att jobba bort protesterna.

Måndag: Skogstur. Jag tror att vi får sällskap av Linnéa.
Tisdag: Träning för Trevor!! Vi hann ju bara vara med en gång innan det var dags för juluppehåll så nu är vi helt klart på gång igen. Vi får se vad för rolig övning Trevor har klurat ut. Jag är så vansinnigt taggad!
Onsdag: Vila.

Torsdag: Vi plockar upp paddockridningen där vi lämnade den förrförra veckan och jobbar vidare på böjda spår, öppna och att försöka hitta en något högre, fortfarande bärig form.
Fredag: Eldprovet! Jag och Betty ska bege oss ut på en egen skogsrunda och se om även det flyter på fint och protestfritt även på egen hand.
Lördag: Skogstur.
Söndag: Skogstur.

Vi får se om någon dag byts ut mot vila. Beroende på hur hon känns fysiskt och psykiskt ändrar vi planen efter hand.

Kommentera

