Frida ogillar: Vårskrik.

Jag vet inte riktigt vad som händer med vårkollektionerna i år. Plötsligt verkar det som att det slagit fullständig slint i färgskalorna och det enda som gäller är skrikiga, grälla färger i gult, cerise, orange, knallgrönt och turkost. Jag föredrar mörkare kulörer och diskreta färger. Dels beror det på att min häst i sig har mycket färg och att det känns lite kaka på kaka med skrikrosa schabrak på henne och dels beror det på att jag inte längre är en tio år gammal ponnyryttare som tycker att more is more.

Jag hoppas verkligen att resten av de här kollektionerna erbjuder lite mer diskreta alternativ. Jag tycker nämligen att svart, marinblått, mossgrönt och på sin höjd vinrött är det som passar allra bäst.

Vad tycker ni? Är det välkommet med en färgklick eller är ni som jag inte alls imponerande av den här typen av utrustning?

Bucas, Lamicell och Hööks nya produkter.
Bilderna kommer från Hippsson och Bukefalos. 

0 thoughts on “Frida ogillar: Vårskrik.

  1. emma

    Jag tycker bättre om de mer traditionella ickeskrikiga färgerna, som blå, röd och även grön. Jag håller alltså med dig! 🙂

    Svara
  2. Linnéa

    Jag tycker lite både och, visst kan det va roligt att bryta av vardagsfärgerna med en rolig färg, men det får inte bli för mycket eller hela tiden. =)

    Svara
    1. Frida

      Mja, jag föredrar att bryta av med vinrött i så fall, det är ungefär så långt jag sträcker mig. Det beror kanske på vad för färg hästen har också. Betty har så mycket i sig själv att det blir lite kaka på kaka att slänga på cerise och turkos. 🙂

      Svara
    1. Frida

      Ja, det här är så fruktansvärt grällt. Det ser inte smakfullt ut när det är skrikigt på det här viset. Jag håller med om att vissa hästar passar i lite mer färg, men då får det ändå vara lite stilfullt.

      Svara
  3. Sara

    Röd är ju min färg på hästen men skulle även ha grönt blå svart men vet inte om de skulle vara snyggt med skrickiga färger som gul rosa turkos…=)
    men inte på täcken gult täckte eller turkos täcke…
    ni har så grym bra blogg=)

    Svara
  4. Angelica

    Jag håller med dig gillar det traditionella färgerna, brukar ha marinblått, vitt och vinrött. Jag har ju en fux så han skulle se hemsk ut i turkost eller cerist schabrak!

    Svara
  5. Olivia

    Eran blogg ligger nog på 1:a plats av dom bloggarna jag läser, enligt mig! Eran blogg är bara såååååååååå bäst!

    Svara
  6. Nordsvensk yrla

    Min svarta lilla islandshäst ser asfräck ut i en av det där knallgröna schabraken och inte ett dugg skrikig och äckligt ut. Hon ser bara ut att ha lite attityd och med matchande boots bliev det skit snyggt.

    Svara

Kommentera

