Dagens Betty.

Igår kom vintern även till Skåne och idag låg snön fortfarande kvar. Personligen hade jag gärna varit utan den. Det får hellre bli vår nu.

Betty är sjukt taggad och hade helt av allt velat rusa av energin. Tyvärr sätter hennes fortfarande lite svullna ben och snön stopp för det. Det var inte lite snö som fastnade i pjucksen på henne idag. Vi ska prova en ny typ av snösulor, som man bara sätter fast när man behöver dem, men först ska hon skos om och det blir någon gång i veckan.

För att Betty åtminstone skulle få röra lite på sig satte jag på tömkörningsutrustningen. Vi värmde upp på volt i paddocken och hon är så fantastiskt avslappnad samtidigt som hon hittar en riktigt trevlig form. Det är galet roligt att kunna se henne från marken när hon är i arbete också.

Jag ville inte bråka med henne idag. Jag ska åka till Lund ikväll och inte vara hemma på några dagar. Då vill jag gärna avsluta på ett positivt sätt för både henne och mig så att vi har ett fint utgångsläge när jag kommer hem igen. Istället för att köra hela den biten på vägen vi brukar göra gick vi bara precis nedanför hagen, svängde ut på en stor åker där vi gjorde några volter och serpentinbågar innan vi vände hemåt igen. På vägen tillbaka lade jag in ett gäng halter som hon lyssnade superfint på.

Inför nästa gång har vi ett väldigt bra utgångsläge. Då hoppas jag att snön är ett minne blott och att Betty kan få bli av med all energi hon har samlat på sig.

Kommentera

