Dagens Betty.

Idag var det dags för ridning för första gången på länge. Bettys svullna ben, min skola och vädret har gjort att vi har tränat från marken den senaste tiden. Betty har nog saknat ridningen och var vansinnigt piggelin. Det blev ett lugnt pass då det ligger snö i paddocken. Underlaget är helt okej, men ingenting man tränar galopparbete på.

Vi fokuserade på böjda spår i framför allt skritt vilket gick bra. Tömkörningen har verkligen hjälpt mig även i min ridning. Jag är på god väg att sluta unghästrida (eller senilrida, som Jonna kallar det). Betty fick skutta över en upphöjd bom ett par gånger, bara för att jag vet hur glad det gör henne. Jäklar vad hon hoppar, den här bruden. Rörelsen går från bakbenen, genom ryggen och upp i öronen, trots att ‘hindret’ bara är 40 cm högt.

Nu skulle jag inte säga nej till vår och tinad paddock, så att vi kan komma igång ordentligt med ridningen igen.

Kommentera

