Otrevliga kommentarssvar.

Någonting jag inte förstår mig på i bloggvärlden är hur irriterade många bloggare blir av enkla frågor. Om en ny läsare undrar vad för ras eller vilken ålder det är på en häst blir svaret ofta ‘det har jag redan skrivit i ett annat inlägg’. Jag undrar hur man kan förvänta sig att varenda enskild läsare ska ha koll på exakt vad som har skrivits sedan bloggen startades. Kanske råkar man bara trilla in på en blogg och vill veta lite mer om den innan man bestämmer sig för att följa den.

Personligen är jag väldigt rädd om var och en av er läsare. Utan er vore ju vår blogg ingenting. Det är ni som bidrar till en väldigt trevlig stämning med era kommentarer, får bloggen levande genom anekdoter och uppmuntrar till diskussion med era ifrågasättanden. Om inte ni hade engagerat er i det vi skriver hade kanske vårt intresse svalnat.

För min del är det ingen stor ansträngning att svara på när Betty är född, vad för ras hon är, hur gammal jag är eller vad jag bor. Jag gör det mer än gärna, då det förhoppningsvis kan leda till att ytterligare en läsare väljer att återkomma för att läsa fler inlägg.

0 thoughts on “Otrevliga kommentarssvar.

  1. Alexandra

    Hos er känner man sig i varje fall manad till att kommentera!
    Känns som att de ”stora” bloggarna ber läsare om mycket kommentarer men inte ens märker dem utöver siffran under inlägget.

    Svara
    1. Frida

      Vad kul att höra, det är precis det vi vill att ni ska göra. Jag vill att ni frågar, kommenterar och delar med er, det är alltid lika roligt att se att vi har fått en ny kommentar.
      Nej, precis. Vi försöker svara på alla kommenterar så att ni åtminstone ser att vi har läst dem.

      Svara
  2. josse

    Bra skrivet!
    Jag tycker du har helt rätt!
    Som läsare vill man ju vara betydelsefull….Och få snälla svar mm

    Svara
  3. stephanie

    hejsan. vet att du skrivit tidigare om bettys ”trotsperioder” under inridningen och undra ifall du skulle kunna hjälpa mig med mitt lilla ”problem”. Har en ponny under inridning. Vi har testat det mesta men fastnat för lite åt det mer akademiska settet och har en tränare som hjälper mig att tänka/träna min häst åt det hållet. Vi sysslar med lydnadslongering och det passar mig och min häst perfekt då hon är trots att hon är lite rädd och osäker väldigt bestämd, envis och väldigt mycket STO.

    Allting har flytit på men misstänker att hon har kommit i en ”trotsa matte” period. Hon vägrar fokusera på mig, tittar på alla andra, tycker att jag suger mest i världen och bara struntar i vad jag ber henne göra. jag försöker tänka lite ”bakåt” gå tillbaka i träningen osv men har du några bra tips när hästen gör på detta viset?

    Svara
  4. Erika

    tycker de är kul när folk frågar o visar intresse. 🙂
    så svarar gärna på kommentarer, även om jag fått frågan ett antal gånger.
    lika så att det står under flikarna på alla djuren.

    Men varför svara otrevligt.
    Så onödigt.

    Där i mot irriterar de mig att folk skriver anonymt.
    Och då elaka saker anonymt m.m.

    Svara
    1. Frida

      Visst är det?
      Eller hur. När frågan upprepas är det ju bara ett tecken på att man har fått en ny läsare, vilket är jätteroligt.
      Verkligen, finns ingen anledning.
      Ja, eller hur. Det är trist faktiskt, bättre om folk kan stå för sina åsikter.

      Svara

Kommentera

