Frida testar: Termoridbyxor från Gekås.

Eftersom de senaste två vintrarna har varit fruktansvärt kalla och med massor av snö tänkte jag redan i höstas att jag skulle rusta upp ordentligt inför den här vintern. När jag var på Gekås i Ullread i höstas köpte jag ett par termoridbyxor för att slippa frysa sönder och samman i stallet och till häst. Det har dock inte varit speciellt kallt i Skåne förrän nu.

Häromdagen provade jag mina termobrallor för första gången. För det första är de faktiskt väldigt fiffigt utformade. Trots att de är fodrade känns de inte alls klumpiga. De har både hängslen och öglor som går under fötterna vilket gör att de sitter väldigt bra på plats. De är höga i midjan så de värmer väldigt skönt både om ryggen och magen samtidigt som det gör att de sitter ännu bättre. Skoningen är av mockaimitation och man glider inte det minsta i sadeln.

Jag kan sammantaget säga att jag är väldigt nöjd med mina termobyxor. Jag håller mig varm och torr utan att känna mig klumpig. För ynkliga 249kr hade jag inte väntat mig att de skulle vara såhär bra, men nu är jag fantastiskt nöjd med dem.

Kommentera

