Hur veckans träning blev.

Som jag sagt tidigare, Betty har en lite lugnare period nu när jag går i skolan. Såhär såg det ut denna veckan:

Måndag och tisdag: Vila.
Onsdag: Vi började nå framsteg med tömkörningen och att jobba bort Bettys hemlängtan. Vi tog grusvägen i små etapper där vi vände hemåt emellanåt och det gick faktiskt riktigt bra.
Torsdag: Tyvärr har vintern anlänt till Skåne så det är lite svårt att göra något vettigt när det kommer till ridningen. Vi fokuserade på böjda spår i framför allt skritt och Betty fick skutta över en cavalettibom bara för att hon tycker att det är så fantastiskt roligt. Till och med på ett hinder på 40 cm hoppar hon nästan mig ur sadeln. Hon tar verkligen i från tårna när det gäller hoppning.
Fredag: Efter en diskussion om mitt och Bettys skogsproblem med Mikaela funderade jag lite till och kom fram till att försöka hindra henne från att få upp huvudet och bli okontaktbar genom att använda en halsförlängare. Resultatet var en lugn, mjuk häst som inte hade bråttom åt något håll. Nu hoppas jag verkligen att det kan fungera för oss så att vi en gång för alla kan lösa vårt problem.
Lördag och söndag: Vila.

0 thoughts on “Hur veckans träning blev.

Kommentera

