Vinterminne.

Såhär såg det ut förra vintern då Mikaela kom och fotade. Om man ska lita på väderleksrapporten kommer vi snart att vara där igen.

Egentligen älskar jag vintern, precis som att jag älskar hösten, våren och sommaren. Jag gillar årstider och mellan årstiderna letar jag frenetiskt efter tecken på att ett skifte är på väg. Det första röda lövet, första snöflingan, första vårsolen och de första sommarblommorna gör mig alldeles lycklig. Nu tycker jag dock att det känns lite för sent med ytterligare en vargavinter. Det tåget har liksom gått. Jag började hoppas på vår, men så plötsligt damp det ner en hög snö samtidigt som termometern visar på tok för många minusgrader.

Det är dags att fundera ut vinteraktiviteter och ta vara även på de här snödagarna. Det finns ju ingenting som slår muskelbyggande i djupsnö, åka pulka bakom hästen i full fart eller en härlig galopp över snötäckta åkrar. Det gäller bara att komma ihåg hur fantastiskt det egentligen är med vinter, även om den blivit lite försenad.

0 thoughts on “Vinterminne.

  1. Marie

    Du får komma hit upp å göra allt det där, men nu börjar det nästan vara för mkt snö för att plumsa runt i den, men men 😛

    Nämen, nu får det gärna vända med lite solsken å mer vårväder, fast jag slipper helst slasket..
    Kan det inte bara säga ”Poff” å snön är borta å så äre sommar typ 😉

    Svara
    1. Frida

      Haha, snart kan jag göra det här också.
      Jag har faktiskt saknat det, på något sätt, och ser i smyg lite framemot att få snö nu 😉

      Du har så rätt! Det hade varit en perfekt övergång. Från en meter snö och svinkallt till vår, solsken och fågelkvitter på en millisekund.

      Svara

Kommentera

