Svar från frågestunden 7.

Lisa:
vad rider ni på för bett ?
hur lägger ni upp ett ridpass och en träningsvecka med hästarna ? Planerar ni i förväg eller tar det som det kommer ? :)

Frida svarar: Jag rider på ett tvådelat, smalt eggbett för att det är det Betty trivs bäst med. Jag lägger alltid upp en plan för träningsveckan, men det är väldigt sällan jag håller mig exakt till planen. Det beror väldigt mycket på hur Betty känns för dagen och vilket humör jag är på. Samma sak gäller för träningspassen, men det märks så tydligt på Betty vilket humör hon är på redan när hon kommer in från hagen, så det är lättare att hålla sig till planen vad gäller ett specifikt ridpass än en plan för hela veckan.

Mikaela svarar: Herkules går på ett rakt jaktkandar med liten tungfrihet. Träningsveckorna här planeras sällan eller aldrig i förväg. Jag har möjligvis en tanke om vad jag vill hinna med i veckan, men då vi är väldigt beroende av bra väder för att kunna göra något, i brist på paddock och ridhus, får vi ta det som det kommer. 🙂

Kommentera

