Dagens Betty.

Betty bara bubblar över av energi nuförtiden! Hon är sprängfylld med bus och tokigheter vilket är så fantastiskt härligt. För att ge henne en ärlig chans att förstå och göra rätt lät jag henne springa av sig riktigt ordentligt i paddocken innan vi började med dagens arbete. Hon bockade runt så att pudersnön yrde om henne och jag kunde inte annat än att le åt den fantastiska glädjen.

På dagens planering stod sedan tömkörning. Jag blev sugen på det när jag kom till stallet så redan dag ett på veckoplaneringen ändrade vi våra planer. Vi höll oss på volt i paddocken i framför allt skritt och trav, men provade även på ett par varv i galopp vilket går fint. Efter hand som hon blir starkare kan vi öka mängden galopp.

Eftersom hon sist blev så övertänd av att tömköras över bommar lade jag fram en bom idag som hon fick först skritta och sen trava över. Idag gick det väldigt fint, hon arbetade på bra och blev inte helt övertaggad av att ha en bom framför sig.

Vi provade även att tömköra en liten bit på grusvägen för att sedan vända hemåt igen. Inte minsta lilla spår av att skynda hemåt fanns i Betty vilket är så fantastiskt skönt.

Nu när Betty inte längre är på krigsstigen på vägen hem från skogen är hon sitt vanliga, underbart charmiga jag igen. Det finns inte längre småprotester i allt vi gör och inget bråk lurar under ytan. Hon visar sin enorma, fantastiska personlighet på absolut bästa sätt precis hela tiden.

Kommentera

