Veckans träning.

Äntligen, äntligen är det dags för en hel vecka hemma! Jag har tenta snart så vi är lediga från skolan för att plugga. Självklart hinner man med så mycket mer än tentaplugg.

Måndag: Om jag känner min böna rätt har hon laddat upp med en hel del energi så vi beger oss ut på åkern och arbetar bort den på böjda spår.
Tisdag: Jag ska till kiropraktorn på förmiddagen och kommer vara hemma ganska sent, så jag och Betty håller oss i paddocken för att jobba vidare på skänkelvikningen samt repetera öppna och fortsätta fokusera på formen. Vi lägger även in lite bomarbete för att göra Betty lite extra lycklig.
Onsdag: Mikaela kommer och fotar, så vi får se vad för spännande det blir som fastnar.
Torsdag: Broddar på och så blir det löshoppning i paddocken. Självklart håller vi oss till låga, enkla hinder och fokuserar enbart på att ha roligt.
Fredag: Förhoppningsvis har jag fått min nya tömkörningsgjord så att vi kan inviga den.
Lördag: Tömkörning, skogstur, paddockridning, åkern, löst arbete… Vi får se.
Söndag: Jag och Mikaela åker uppåt i landet för lite fotografering, så Betty får vila.

Kommentera

