Frida testar: Våtservetter för läder.

Jag är hopplöst lat med att putsa mitt läder. Jag tror att jag kan räkna på en hand hur många gånger jag har putsat Bettys träns sen jag köpte det i somras. Egentligen tycker jag inte att det är så fruktansvärt tråkigt, det blir liksom bara inte av. Som tur är finns det en genväg för de som är lika läderlata som jag.

Lädervåtservetter är för mig ganska nytt. Jag köpte de första jag någonsin sett i höstas och tycker faktiskt att de fungerar bra. Det är perfekt att kunna torka av stövlarna och tränset innan vi åker iväg på träning eller innan en fotografering. Tyvärr är inte servetterna speciellt hållbara. En servett varar ungefär till ett par stövlar och sen har den trasats sönder. Trots det flockar de inte av sig. Det krävs ingen eftertorkning, man låter bara lädret torka.

Även med våtservetter måste man då och då bita i det berömda äpplet och putsa sin utrustning riktigt noga, men det blir väldigt mycket smidigare att kunna torka av alltihop snabbt när man har tidsbrist och ändå vill vara ren.

En burk med 40 våtservetter kostar runt 70 kr.

Bild från http://www.emmi.se

0 thoughts on “Frida testar: Våtservetter för läder.

Kommentera

