Frida gillar: Ridregnbyxor från Börjes.

Jag tror att vi alla har suttit på hästen under en uteritt och huttrat i regnet. Ofta lyckas man hålla sig torr i princip överallt – utom på låren. När man sedan kommer hem är låren illröda, iskalla och det tar evigheter att få upp värmen igen. Som tur är finns det en lösning.

På Börjes kan man köpa ovanligt smidiga ridregnbyxor. De täcker enbart framsidan av låren vilket egentligen är den enda delen av benen som är utsatt för regnet. Regnbyxorna sitter på plats tack vare remmar under rumpan och ovanför knäna, men är inte i vägen när man sitter på hästen. Alla remmarna, inklusive den i midjan, är väldigt ställbara. Materialet är lätt, men ändå hållbart och vattentätt.

Jag fullkomligt älskar mina ridregnbyxor och har sluppit väldigt många kalla lår den här hösten och vintern tack vare dem. För er som rider mycket i skog och paddock i alla väder kommer garanterat inte att bli besvikna.

Ridregnbyxorna kostar 178 kr.

0 thoughts on “Frida gillar: Ridregnbyxor från Börjes.

  1. Linnéa

    Har funderat så himla länge på att köpa sånna, men har som aldrig blivit av, går ju inte alltid att rida i täckbyxor. ^_^
    Hur har hållbarheten varit på dom? De har inte börjat gå upp i någon söm eller så?

    Svara
    1. Frida

      Nej, det blir lite väl varmt. 😛
      Jag har bara använt mina ett par gånger, så de har inte hunnits bli slitna överhuvudtaget. En kompis har haft sina länge, och de håller fortfaranade. 🙂

      Svara
  2. Linnéa

    Har funderat så himla länge på att köpa sånna, men har som aldrig blivit av, går ju inte alltid att rida i täckbyxor. ^_^
    Hur har hållbarheten varit på dom? De har inte börjat gå upp i någon söm eller så?

    Svara
    1. Frida

      Nej, det blir lite väl varmt. 😛
      Jag har bara använt mina ett par gånger, så de har inte hunnits bli slitna överhuvudtaget. En kompis har haft sina länge, och de håller fortfaranade. 🙂

      Svara
    1. Frida

      Jag tycker att chaps blir alldeles för klumpigt och varmt, om det inte är höst/vinter, så jag föredrar helt klart de här smidiga regnbrallorna. 🙂

      Svara
    1. Frida

      Jag tycker att chaps blir alldeles för klumpigt och varmt, om det inte är höst/vinter, så jag föredrar helt klart de här smidiga regnbrallorna. 🙂

      Svara
  3. Jenny

    Gillar oxå dessa. Tycker dom e skit smidiga å ha på sig å ha med sig å enkla å ta på sig. Kollade länge på dessa innan jag slog till å köpte ett par å dom har verkligen inte gjort en besviken 😀

    Svara
  4. Jenny

    Gillar oxå dessa. Tycker dom e skit smidiga å ha på sig å ha med sig å enkla å ta på sig. Kollade länge på dessa innan jag slog till å köpte ett par å dom har verkligen inte gjort en besviken 😀

    Svara
  5. Johanna

    Åh, skulle jag ha behövt under mina aktiva år i sadeln 😀 Får ha dem i åtanke när jag skaffar min framtida häst haha ^^ och kanske nått som inte hör till, men är det bara jag eller ser modellen på bilderna väldigt uttråkad ut? 😉

    Svara
  6. Johanna

    Åh, skulle jag ha behövt under mina aktiva år i sadeln 😀 Får ha dem i åtanke när jag skaffar min framtida häst haha ^^ och kanske nått som inte hör till, men är det bara jag eller ser modellen på bilderna väldigt uttråkad ut? 😉

    Svara

Kommentera

