Veckans ekipage.

Den här veckan är det Agnes som presenterar sin ponny Saga. Agnes har ingen blogg, men kallar sig för Ekipage på dayviews.se

Jag måste erkänna att jag inte riktigt vet vart jag ska börja… Det är inte svårt att rakt utav skriva en roman om denna tjej, men så mycket kanske ni inte orkar läsa? 😉 Jag gör ett försök till att hålla mig kortfattad i alla fall!
Önnarps Saga är namnet och hon är renrasig connemara född 2009. Redan vid första ögonkastet visste jag att det var ”min häst” och inte har jag ångrat det komplicerade och långa, 4 månader utdragna köpet för en sekund även fast hon kan vara riktigt hård i skallen när hon sätter ner hoven ordentligt!
När hon kom hit 1/12-2011 så var hon ohanterad, och till råga på allt sparkade transportören i huvudet. Nu har jag suttit på henne vid tre tillfällen helt utan komplikationer eller problem någonstans. Vargtänderna är inte borttagna så det blev att skutta upp i grimma, första och tredje barbacka och den andra gången i sadel.
Vi lasttränar, löshoppar, promenerar, leker i hagen och diverse annat. Bortsett från att hon kan testa mitt ledarskap och trotsa så är hon den mest samarbetsvilliga häst jag varit med om. Helcool i alla situationer och försöker verkligen göra rätt i alla lägen.
Jag vet inte vad jag ska säga mer än att hon är underbar!
Det finns inget härligare än att möta en galopperande häst i hagen, ställa sig och klia varandra tills man får mjölksyra i armarna och springer av sig. Ponnyn hänger på och skuttar, följer ambitiöst varje vändning på en femöring och tvärnitar i samma sekund som man själv. Hon brummar (gnäggar mjukt) och vi myser i vad som känns som evigheter, när inget runtomkring spelar någon roll.
Jag visste inte vad kärlek var först våra vägar korsade, och då talar jag direkt från hjärtat. Jag älskar min tös!

Ni vet väl att ni också kan skicka in failbilder, foton och beskrivningar av era bloggar eller hästar/ponnier?
Mailadressen är speakinghorse@hotmail.com

0 thoughts on “Veckans ekipage.

Kommentera

