Frida gillar: Whitaker-hjälmen.

Jag fick en väldigt fin födelsedagspresent av mina päron sist jag fyllde år. En rykande färsk sammetshjälp från Charles Owen, märkt John Whitaker, låg i paketet (eller ja, egentligen låg det pengar i ett kuvert som jag använde för att köpa en hjälm, men det låter inte riktigt lika bra).

Jag valde framför allt den här hjälmen för att jag tycker att den är fantastiskt snygg: klassisk sammet och läderhakrem. Sammeten känns riktigt lyxig. Stråna är korta och extremt mjuka. Hela hjälmen andas kvalitet och lyx.

Som tur är, är JW-hjälmen inte bara snygg, utan även fantastiskt skön. Den sitter som en smäck på huvudet efter en kort inridningsperiod. Hakbandet är mjukt och skönt. Hjälmen rör sig inte på något håll.

Det enda trista med hjälmen är priset. Över 2500 kr för en hjälm är egentligen lite i överkant, om man frågar mig, men jag tycker faktiskt att de här hjälmen är värd det, både när det kommer till kvalitet och utseende. Ibland får man helt enkelt unna sig något extra lyxigt.

Bild från www.johnwhitakerintltd.com

Hjälmen in action!

0 thoughts on “Frida gillar: Whitaker-hjälmen.

  1. ShireElin

    Jaså är det en jw, har tänkt på att din hjälm är riktigt fin men hade ingen aning om att det var en jw! Den är verkligen jätte fin, attans att den kostar så jälla mycket, är på jakt efter en ny hjälm hade velat ha en men det blir det inte med den prislappen 😛

    Svara

Kommentera

