Veckans träning.

Just nu känns det som att det är så himla mycket jag vill göra med Betty! Jag vill jobba vidare på böjda spår i form av mindre volter, hoppa, använda cavaletti och andra bomövningar, fokusera på öppnan och skänkelvikningen, ge oss ut i skogen på egen hand för att arbeta mer på skogsproblemet och tömköra längre rundor upp på berget. Tiden och dagarna räcker inte riktigt till för allt jag vill hinna med, så jag får försöka mig på någon form av kompromiss istället. Jag kommer under ett tid att lägga tid på skogen för att vi ska kunna arbeta bort Bettys hemlängtan sakta men säkert. Trots att det är mycket bättre finns det lite rester kvar. Vi kombinerar det med konditions- och styrketräning när vi ändå är ute i backarna.

Den här veckan är planen följande:
Måndag och tisdag: Vila.
Onsdag: Dags för ytterligare en resa hem från Lund. Jag kommer hem på eftermiddagen och väljer därför ett pass i paddocken. Efter vilan passar det alltid bra med bommar och hinder, så det blir någon liten, enkel bana med fokus på vägar, takt och tempo samt framåtbjudning och min ridning.
Torsdag: Tömkörning uppför berget och den längsta tömkörningsrundan någonsin. Vi ger oss uppför backarna för att träna riktigt mycket rumpa och rygg.
Fredag: Uteritt i framför allt galopp för att bygga upp konditionen.
Lördag: Troligtvis uteritt igen och förmodligen med sällskap av stallfolk.
Söndag: Vila.

Kommentera

