Dagens Betty.

Idag var både jag och Betty på riktigt söndagshumör. Jag passade på att ta tillfället i akt och arbeta lite löst i paddocken istället för att rida eller göra något mer avancerat.

Jag började med att lägga upp en bom på sockerbitar som Betty fick hoppa över om hon ville. Hon tyckte att det var roligt några gånger så hon passade på att busa runt lite. Hon var inte sådär toktaggad som hon har varit på senaste tiden, så hon var mer med mig och lyssnade på ett annat sätt. Vi löslongerade i trav i båda varven, gjorde några byten och inkallningar. Efter en inkallning skickade jag ut henne i trav på volten igen. Då fick hon något energiryck och satte av i full fart mot ‘hindret’, hoppade, vände, satte fart igen, hoppade ytterligare en gång och kom sedan tillbaka runt mig i trav. Hon är bara för söt.

Efter löslongeringen nöjde vi oss för dagen. Jag plockade undan hindret med Betty hack i häl. Det finns inget bättre städsällskap än min fina hönaböna.

Bettys bakdel har fått oanad växtkraft.

0 thoughts on “Dagens Betty.

Kommentera

