Era avramlingar.

Jag tänkte att jag presenterar era avramlingar i separata inlägg. På så vis blir det inte så mycket text och varje liten anekdot får mer uppmärksamhet. De är allihop galet roliga, så det är de minsann värda!

Linnéa bloggar på linnealunderot.wordpress.com. Hon beskriver sin roligaste avramling såhär:

På min förra ridskola,ett ställe där man går som nybörjare tills det att man börjar galoppera. En dag hade vi barbaka ridning, jag hade en alldeles för liten b-ponny som heter Lycka. När jag sprang mot lycka för att jag skulle hoppa upp på henne så stannade jag på ryggen på henne,med tanke på att hon var så liten så fick jag ett skrattanfall vilket slutade med att jag landade på andra sidan Lycka med huvudet före, alltså ett till skrattanfall, Lycka bara stod snällt och tittade på mig som om jag var dum i huvudet.
Japp x)

0 thoughts on “Era avramlingar.

  1. Hanna Häger

    Första gången jag skulle rida min ponny hemma efter att vi hade köpt henne, skulle jag hoppa ett minihinder på ca 40 cm. Då sprang hon åt sidan och jag ramlade av, det var så himla klantigt av mig men jag skrattade jättemycket! Mamma fick det faktist på film, och ni får jättegärna lägga upp den på eran blogg om ni vill ^^

    Svara
  2. linnealunderot

    En gång på min förra ridskola skulle vi ha barbackaridning,Jag kom inte upp på min häst Lycka och släppte istället tyglarna och gick en bit ifrån henne. när jag sprang mot henne och skulle hoppa upp så fastnade jag på mitten av hennes rygg och kom inte vidare, då fick jag ett skrattanfall, det slutade att jag landade med huvudet först,fast på andra sidan Lycka. Alltså ett till skrattanfall. Och Lycka bara tittade på mig som om jag var dum i huvudet!
    😀

    Svara
  3. linnealunderot

    En gång på min förra ridskola skulle vi ha barbackaridning,Jag kom inte upp på min häst Lycka och släppte istället tyglarna och gick en bit ifrån henne. när jag sprang mot henne och skulle hoppa upp så fastnade jag på mitten av hennes rygg och kom inte vidare, då fick jag ett skrattanfall, det slutade att jag landade med huvudet först,fast på andra sidan Lycka. Alltså ett till skrattanfall. Och Lycka bara tittade på mig som om jag var dum i huvudet!
    😀

    Svara

Kommentera

