Era avramlingar.

Jag tänkte att jag presenterar era avramlingar i separata inlägg. På så vis blir det inte så mycket text och varje liten anekdot får mer uppmärksamhet. De är allihop galet roliga, så det är de minsann värda!

Anna bloggar på akej.devote.se. Hon beskriver sin avramling såhär:

Min senaste avramling var en väldigt speciell dag.
I höstas red jag allra sista gången på ridskolan, och allra sista gången på den otroligt älskvärda ridskolehästen Brolle som jag kände i 7 år. Vi red ut, alla fina tjejer i min ridgrupp & min goa ridlärare. Det var så himla mysigt & verkligen en såndär perfekt sista lektion, Sen så skulle vi iallafall över ett träd som ramlat i skogen. Alla hästar gick över så det var ju vad jag förväntade mig, men min kära pålle tog ett stooooort, lååångt skutt över och jag som inte alls var förberedd flög flera meter över halsen.
Hamnade framför min galet gulliga & glada häst så skrattade mest, minns att det sved i hela kroppen av smärta men jag kunde inte gråta av smärta, låg och grät floder av glädjetårar istället. Så har det varit varje gång jag ramlat av just den hästen, alla andra hästar jag ramlat av har tårarna bara sprutat av smärta..
Tyvärr var Brolle tvungen att tas bort i söndags, endast 8½ år gammal..kanske är därför just denhär avramlingen är så speciell? I dont know..

Kommentera

