Era avramlingar.

Jag tänkte att jag presenterar era avramlingar i separata inlägg. På så vis blir det inte så mycket text och varje liten anekdot får mer uppmärksamhet. De är allihop galet roliga, så det är de minsann värda!

Elin bloggar på kallblodsfjollorna.blogg.se och beskriver sin roligaste avramling såhär:

Haha, förra vintern så hade jag skrittat barbacka en pyttesträcka på Fiona och förr i tiden så brukade jag hänga en stund över ryggen innan jag gled ner, men vi hade haft i glanssprej i manen och tydligen också lite över ryggen. Måste ha råkat spruta dit något när vi sprejade manen och det blir ju minst sagt halkigt då..
Så när jag tänkte hänga där några sekunder kände jag helt plötsligt att jag började glida framåt med huvudet neråt istället för bakåt.. Låååååångsaaaaaamt gled jag och jag kände “NEJNEJNEJNEJ JAG KOMMER ATT DÖÖÖÖÖ, SNÄLLA HJÄLP MIG” och helt plötsligt dunsade jag ner i backen på grannens uppfart där vi tillfälligt hade henne inackorderad innan vi fixat till det hemma. Först blev jag förvånad över att jag inte dog och sen kom gapskrattet, både från mig och min syster och seeen kom panikkänslan av att grannen kanske sett mig, hon brukade nämligen tala med en om hästar och att vi inte skulle göra si och så med nedlåtande ton.
Så det vart rätt så fint… Fiona bara stod där och tittade på mig kan jag ju säga. ;)

Kommentera

