Era avramlingar.

Jag tänkte att jag presenterar era avramlingar i separata inlägg. På så vis blir det inte så mycket text och varje liten anekdot får mer uppmärksamhet. De är allihop galet roliga, så det är de minsann värda!

Sanna bloggar på blogg.ark-ridklubb.com. Hon beskriver sin roligaste avramling såhär:

Min roligaste avramling måste varit i höstas. Vi skulle hoppa – i paddocken- och jag hade ett jätte fint Tinker sto vid namn Emma. Emma är hur snäll och bra att rida som helst, så länge man inte hoppar. Hon är ju tyngre än alla andra hästar så hon måste ta i så mycket för att komma över hindrena. Vi skulle komma i trav mot en 5½ som stod på diagonalen, hoppa den och landa i galopp. Första gången låg hindret på 50 cm och det gick faktiskt väldigt bra. Andra gången höjdes det till 60, vilket Emma inte såg förens vi var precis innan hindret. Hon tog i så mycket för att komma över att jag tappade balansen – lyckades få tag i hennes långa man – slog en kullerbytta i luften och landade med båda armarna runt hennes hals stående på marken. Som tur var stannade hon och undrade vad jag gjorde ståendes bredvid henne. :) Ridläraren sa att det kan ha varit en av de snyggaste avramlingar som hon sett. Snällare häst får man leta efter!

Det här var nog min favorit! När jag ser det här scenariot i huvudet kan jag inte låta bli att skratta för mig själv.

Kommentera

