Tack för att ni förstår.

Varje gång jag skriver om de problem jag och Betty har under uteritterna har jag hjärtat lite i halsgropen. Jag skriver väldigt mycket om det för min egen skull så att jag kan analysera de situationer som uppstår och kanske komma fram till en lösning. Genom att skriva ner hur jag har bemött problemen kan jag leta efter småsaker där jag har missat något.

Jag vill att ni ska förstå oss. Jag vill förklara vad Betty gör och vad jag försöker göra åt det. Jag vill inte att ni ska sucka och tänka ‘jaja, det är ju bara för att hon inte klarar av sin häst’ eller tro att jag säger att Betty är tuff för att jag vill framstå som duktig bara för att jag har henne.

Tack och lov förstår ni. Ni uppmuntrar mig med fina kommentarer, lyckoönskningar och positiva ord. Det gör mig fantastiskt glad och lättad att veta att våra läsare känner oss så väl genom våra texter. Ni är guld värda och vartenda litet ord från er gör mig fantastiskt lycklig.
Tack så mycket.

 

0 thoughts on “Tack för att ni förstår.

  1. Alice

    Jag tycker ni är riktigt duktiga! Jag menar, vem stöter inte på problem ibland, dessutom är ju Betty unghäst och för att vara så ung som hon är så tycker jag hon är otroligt fin och tränad. 🙂

    Svara
    1. Frida

      Tack så mycket, det värmer verkligen!
      Man ser ju på så många andra bloggar hur det klagas, gnällas och pikas bland kommentarerna, men här har vi alltid haft fantastiskt bra stämning. Det måste vara för att vi har de bästa läsarna 😉

      Svara
  2. Marie

    Jag tycker det är intressant att läsa om erat problem & dina olika lösningar 🙂
    Jag försöker då suga åt mig allt vad andra gör så om jag stöter på det med min egen så kan ja ju testa sånt som andra redan har testat och som har funkat på deras hästar 🙂

    Svara
    1. Frida

      Vad kul att höra att det är uppskattat! Jag känner ibland när jag skriver att det blir väldigt långa inlägg, men så tänker jag att folk kan hoppa över det om de inte orkar läsa. Jag behöver bearbeta det genom texten så att jag kan analysera det som har hänt. 🙂
      Då gör vi likadant, du och jag! Även om man inte har just det problemet just nu med sin häst kan man ju råka ut för det, eller något annat, där samma lösning kan fungera.

      Svara
      1. Marie

        Personligen tycker jag inte dom blir så långa när man väl börjar läsa dom, men det beror väll på att det är något intressant å då går det som fort att läsa igenom ändå 🙂
        Ja precis, det är ju så man måste göra, för annars blir man ju ståendes där med ett problem som man kanske hade kunnat lösa lätt på plats istället för att dra ut på det 🙂 Å så kanske man tänker lite mer på problemlösning när man har en unghäst, man vet aldrig vad dom har tänkt hitta på ;P

        Svara
        1. Frida

          Det är ju ännu bättre! 🙂
          Ja, eller hur. Man kan liksom råka ut för lite vad som helst. Det är alltid bra att samla på sig kunskap. Dessutom kan samma lösning fungera på väldigt många olika problem, det är ju lite det som är syftet med att ha ett fungerande system. 🙂

          Svara
          1. Marie

            Va bra 🙂

            O ja, det kan man verkligen, å då äre alltid bra att ha ett förslag på en lösning redo 🙂
            Jamen precis, helt rätt!

            Svara

Kommentera

