Jonna och Fiona.

Idag har jag varit och hälsat på min bästa vän Jonna och hennes tjusiga halvblodstjej Fiona. Ni har redan sett dem ett par gånger här på bloggen, men för er som inte riktigt kommer ihåg kan jag berätta att Fiona är Jonnas egen uppfödning. Hon är född 2007 och efter For Feeling. De satsar både på hoppning och dressyr. De debuterade LB:2 alldeles nyss och ska tävla sin första enmetersklass om ett par veckor.

Vi började dagen med lastträning. Fiona har varit lite skeptisk till att gå in i transporten, men nu är det mycket bättre. Idag gick hon rakt på som om det var det mest naturliga i världen. Efter det blev det ett litet hoppass för dem i ridhuset och efteråt lastade vi igen. Även den gången gick hon rakt på utan att fundera det minsta på något annat.

Jag var med och stängde lemmen, byggde hinder, fotograferade och sällskapade. Det var första gången jag fotograferade i ridhus och det är fanken inte lätt att få till det, men ett gäng bilder blev det åtminstone och man ser i alla fall vad de föreställer.

Kommentera

