Matshelg dag 3.

Idag hade jag bestämt mig. Jag skulle banne mig rida ordentligt och hjälpa min häst på bästa vis.

Under framridningen hittade jag snabbt både en bra position och ett bra tempo i trav och galopp, så vi red bara fram snabbt innan vi pausade i skritt på lång tygel för att vänta in de andra. Dagens övningar var en fortsättning på det vi gjorde i fredags och igår. På ena långsidan hade vi tre bommar på sockerbitar och på den andra stod tre hinder: räcke – oxer – räcke. Distanserna var 21 och 18 meter. På sockerbitarna kom vi in i trav vilket gav sju och fem galoppsprång i vänster varv. I höger varv blev det sex stycken mellan båda distanserna. På den andra långsidan kom vi in i galopp och hade då sex och fem språng.

Betty var alldeles fullkomligt fantastisk idag. Alla missar var helt och hållet mina. Eftersom hon hoppar med så mycket kraft hoppar hon mig då och då ur balans, vilket gör att jag tappar tyglarna och inte hinner styra till nästa hinder. Idag fick vi några fantastiskt fina rundor och kunde avsluta när det gick som allra bäst, vilket var hur roligt som helst.

Nu är det hårdträning som gäller för min del. Jag måste bli snabbare i mina reaktioner och hjälper. Det är dags att höja kraven på både mig själv och Betty!

0 thoughts on “Matshelg dag 3.

Kommentera

