Nya inköp.

Idag åkte jag och Sofie en sväng till Börjes i Tingsryd. Det finns ju få garderober som behöver fyllas på så ofta som hästarnas. Jag köpte egentligen inget sådär vansinnigt roligt, utan lite mer bra-att-ha-saker. Det blev en gelpad, trepack stövelstrumpor, pälsglans och hinderifyllnader. Den här gången provar jag Sjöbogårdens pälsglans istället för FoxFire för att se om det är lika bra eller till och med bättre. Hinderifyllnaderna är tre stora hjärtan i plast som man kan hänga fast i en bom. Det är ju alltid bra att försöka utsätta hästarna för så mycket som möjligt så att de inte blir överraskade av läskigt hindermaterial.

Nu blir det en tur till stallet och så får vi se vilket humör det lilla monstret är på idag.

Hinderdekorationerna säljs i trepack. Det finns både hjärtan och blommor. I det paketet jag köpte var det två blå och ett rött hjärta. Jag kan tänka mig att de är fina till våra blå/röd/vita bommar.

0 thoughts on “Nya inköp.

  1. Agnes - Hästfantast

    Jag är jättenöjd med Sjöbogårdens pälsglans, tycker att det är riktigt bra och dessutom innehåller det bara naturliga ingredienser vilket såklart är ett plus! Gillar inte riktigt att spraya hästens svans med silikon och sånt, detta funkar minst lika bra så jag ser ingen anledning till att byta till något annat märke 🙂 Hoppas du blir lika nöjd som jag!

    Svara
    1. Frida

      Det låter ju alldeles lysande! Inte nog med det, det är dessutom billigare än många andra märken, vilket är perfekt när man har en häst med mycket tagel. Det hoppas jag med!

      Svara

Kommentera

