Något nytt på gång.

Häromdagen gjorde jag något som jag inte har gjort på väldigt, väldigt länge. Jag anmälde mig till en hopptävling. Det kommer att bli Bettys första någonsin och min första på över tio år. Det ska bli väldigt spännande att se hur det går för oss. Min lilla tjej börjar bli stor nu.

Premiärtävlingen blir i Mörrum, där vi tidigare har varit och tränat. Betty känner sig hemma där, så hon behöver inte chockas alltför mycket den första gången. Jag anmälde oss till de två lägsta klasserna vilket innebär att vi ska skutta runt 30 och 40 cm. Det handlar enbart om att få tävlingsvana. Betty får träna på att behålla fokus på mig trots att det händer mycket runtomkring henne. Jag vill inte att höjden på hindren ska bli något problem. Det är så lågt att hon kan skritta runt om det skulle behövas.

Håll en extra tumme för mig och mitt monster på måndag!

0 thoughts on “Något nytt på gång.

Kommentera

