Hur veckans träning blev.

Den här veckan har blivit väldigt lugn för Bettys del. Hon kan behöva sådana veckor också, så det gör ingenting. Ibland har jag helt enkelt inte tid eller möjlighet att vara i stallet varje dag.

Måndag och tisdag: Vila.
Onsdag: Hoppning i paddocken. Eftersom vi ska tävla för första gången någonsin på måndag byggde jag en liten bana där vi fick träna på att svänga och reda ut de situationer som uppstod. Betty var riktigt duktig. Spikrak på hinder, självsäker och hoppade riktigt fint.
Torsdag och fredag: Vila.
Lördag: Ett från mig ofokuserat paddockpass där jag kände att jag saknade plan. Lite cavaletti, något litet hinder och ett gäng volter var vad det blev av det, men det kändes som att jag inte riktigt lyckades få ordning på mig själv. Betty var pigg och glad. Hon utförde precis allt jag bad henne om.
Söndag: Vila.

0 thoughts on “Hur veckans träning blev.

  1. Alice

    Hej! Ni som har hästar med lång man, vet ni något bra sätt att sköta manen för att den inte ska bli sliten? Använder ni pälsglans, vilken isåfall? Har ni flätad man på hästarna i hagen/när ni rider för att den inte ska slitas, eller gör flätorna att den slits? Mycket frågor nu, haha, men vore tacksam för svar. 🙂

    Svara

Kommentera

