Dagens Betty.

Idag har jag spenderat över tio timmar på dressyrtävling med Jonna, så jag var lagom trött när jag kom tillbaka därifrån. På vägen hem körde jag inom stallet för att hälsa på mitt lilla odjur en sväng.

Eftersom jag inte var helt hundra bestämde jag mig för en liten promenad bara. Vi tömkörde längs grusvägen och Betty var p-i-g-g. Hon var lite trotsig och uppstudsig, men jag tror att det berodde mest på att hon var väldigt energisk och på. Vi skrittade till korsningen och vände igen. På vägen hem gjorde vi ett gäng halter för att kontrollera att hon var med mig. Det fungerade helt okej.

Väl hemma skrittade vi in i paddocken och tömkörde i trav på volt. Jag bad om framåtbjudning och bakbensaktivitet. Det fungerade väldigt bra och hon trampade på fint. Vi avslutade med förvänd öppna längs långsidan i skritt. Betty har aldrig gjort förvänd öppna och inte heller öppna på töm, men hon förstod direkt och flyttade riktigt fint.

Imorgon ska jag spendera dagen på hopptävling istället så vi får se vad som hinns med med Bettybetty.

Kommentera

