Hur veckans träning blev.

Den här veckan har det känts som att jag inte riktigt har fått ordning på någonting. Jag har haft lite väl fullt upp vilket har gjort att jag har varit lite för trött för stallet när jag har varit där.

Måndag: Pay and jump i Mörrum. Bettys första tävling! Vi hoppade 30 och 40 cm. Min lilla höna tyckte att det var mycket att titta på, men lyckades fokusera bättre till andra klassen och blev felfri.
Tisdag och onsdag: Vila.
Torsdag: Sofie kom på besök för att hoppa sin pålle när jag och Betty ändå hade planerat hoppning. Jag insåg hur mycket mer aktiv jag måste bli och hur mycket fokus jag måste lägga på Bettys bjudning och min sits.
Fredag: Eftersom vi fick en del att jobba med valde jag hoppning ännu en dag. Hindren blev dock lägre, men principerna var desamma. Betty piggnade till och bjöd riktigt fint från start vilket gjorde att jag kunde lägga mer fokus på mig själv och få ordning på min sits. Vi var faktiskt väldigt duktiga båda två.
Lördag: Kort tömkörning längs grusvägen efter en låång dag med dressyrtävlingar. Betty var väldigt energisk och lite väl trippig, men på det stora hela gick det ganska bra.
Söndag: Den trotsiga fyraåringen tyckte inte alls att matte var rolig. Varken paddocken eller skogen passade damen just den här dagen.

Kommentera

