Läget just nu.

Plötsligt har våren kommit på riktigt! Vi har riktig sommarvärme här i Skåne och det är så galet efterlängtat. Jag fullkomligt älskar årstidstecken så jag är alldeles lyrisk av gröna blad, nyutslagna blommor, surrande humlor och strålande solsken.

Igår firades valborg här i Lund och om det är någonstans det ska firas är det just här. 30 000 människor samlas i stadsparken för att lyssna på musik, dricka vin, picknicka och bara ha vansinnigt roligt tillsammans. När vi framemot eftermiddagen var klara med parken gick vi vidare för att grilla, gå på korridorsfest och slutligen gå ut på en av nationerna här. Som alltid var det ett alldeles, alldeles perfekt valborgsfirande. Jag skrattade så att jag fick kramp i både käkar och mage, vilket väl är precis som det ska vara när det är fest och firande.

Idag är jag kanske något segare än jag var igår, men fortfarande strålar solen. Jag och min kombo har legat ute på gräset i några timmar och njutit av den nykomna värmen.

Ytterligare en eller två dagar i Lund väntar innan jag kommer hem till Betty igen. Jag är övertygad om att hon njuter av vårvärmen precis som jag och att hon trivs alldeles utmärkt med sommarbetet. Hästarna började gå ute på nätterna för någon vecka sen och de klagar inte det minsta.

Jag hoppas att ni har precis lika härliga vårdagar som jag och att ni passar på att njuta av den här sommarens tjuvstartande värme.

Välkommen tillbaka, vackraste fröken Sol!

Kommentera

