Söndagens Betty.

I söndags hade jag egentligen planerat en promenad med Betty så för att hon skulle kunna fokusera på mig under rundan fick hon först galoppera och bocka av sig i paddocken. Lagom tills vi var klara med det skulle Linnéa rida ut på Dalton, så istället för att promenera följde jag och Betty med dem.

Vi tog en lite kortare runda än vi brukar då jag skulle iväg. Trafiken gick väldigt bra både dit och hem. Det enda Betty tyckte var lite läskigt var en kille på moped som saktade ner jättesnällt när han passerade, men sen drog på när han var en liten bit bakom oss. Han kunde ju inte veta att hästar inte gillar sådant.

Jag tror att rundan var lagom för Betty just i söndags. Hon hade ett par ganska tuffa pass i kroppen så hon behövde komma ut och skritta igenom kroppen. Det blev även en kortare galopp och det tackar hon inte nej till.

De hade ställt ut containrar med aska i skogen som de ska sprida ut där. Betty skrittade modigt fram till dem, slickade på askan och flemade i en halv evighet. Ibland vet jag inte vad det tar åt henne, om jag ska vara ärlig.

Det är skönt att rida ut med sällskap. Betty är precis lika trygg som i paddocken. Det finns inte så mycket som en tendens till att ha bråttom hem eller något sådant. Hon behöver nog bara lite tid för att vänja sig vid att vara ensam där ute.

Kommentera

