Resultat från omröstning.

För ett tag sedan frågade jag er hur många gånger ni tycker att vi ska uppdatera varje dag. Jag bad er rösta utifrån vad ni tycker är lagom och rimligt. 59% av er tycker att tre-fyra gånger om dagen är alldeles perfekt. Jag tolkar resultaten som att ni har röstat utifrån vad ni tror att vi klarar av att producera och även hur mycket och hur ofta ni tittar in på bloggen. Om man inte läser den varje dag vill man inte ha för många inlägg att ta sig igenom för att läsa ikapp.

Vi har sedan vi startade bloggen försökt hålla en jämn uppdatering med hög kvalitet på inläggen. Vi försöker att aldrig blogga bara för att utan väntar hellre tills vi faktiskt har något att skriva. Min uppfattning är att även om det blir lite färre inlägg om dagen uppskattar ni att de inlägg vi skriver har ett syfte och inte bara består av ursäkter för att vi inte har bloggat eller ‘nu ska jag till stallet, vi hörs senare’.

Efter den här omröstningen känner jag ännu mer än jag gjorde tidigare att det är bättre att spara på inlägg som vi skriver och publicera dem nästa dag om vi redan har fyra-fem inlägg planerade för den aktuella dagen. Som ni säkert redan har märkt händer det att jag beskriver gårdagens ridpass. Det beror ibland på att jag inte har hunnit skriva om det och ibland på att det redan kommit upp så många inlägg just den dagen.

Ni får gärna dela med er av era tankar kring det här och säga stopp ifall jag har fattat alldeles fel. Som alltid är era åsikter mer än välkomna.

En för inlägget irrelevant bild på Betty får avsluta det här så att det blir lite roligare att läsa.

0 thoughts on “Resultat från omröstning.

  1. M

    Tycker det är väldigt roligt att läsa dina ”Visste du att…” och ”För ett år sedan…”
    Men även hur du lägger upp Bettys schema vecka till vecka, samt utvärderar ridpassen så att man får följa eran utveckling tillsammans. 🙂

    Svara
    1. Frida

      Vad kul att höra att du gillar upplägget, då ska jag fortsätta på det spåret. 🙂
      Både för min egen och för er del blir ‘För ett år sedan’-inläggen ett sätt att påminnas om hur mycket som har hänt det senaste året.

      Svara
  2. Marie

    Jag tycker det är super som ni har det just nu 🙂
    Det blir inte allt för många inlägg att läsa ikapp om man inte hunnit med datorn en dag eller två (även fast det blir en hel de inlägg ibland 😛 ) och dom är intressanta att läsa samtidigt 🙂

    Tycker förövrigt det inte är speciellt intressant att läsa att man ska till stallet och inget mer, det känns nästan som slöseri med tid för min del att jag var tvungen att läsa det 😛 haha

    Svara
    1. Frida

      Vad kul att höra att det är uppskattat!
      Vi har hela tiden försökt att inte blogga för sakens skull utan hållit oss till kvalitet, vilket jag tycker att vi har lyckats med. 😉

      Svara

Kommentera

