Vart har Betty tagit vägen?

Vid det här laget börjar ni kanske undra vart Betty håller hus och varför jag knappt har skrivit något om henne överhuvudtaget den här veckan. Som ni redan vet är jag en riktig mästare på att ändra mina planer och det har jag gjort även den här gången.

Från början var tanken att Trevor skulle komma tillbaka och dra igång träningen igen i tisdags, men han fick förhinder och träningsstarten flyttades till nästa vecka istället. Eftersom jag ändå inte skulle iväg med Betty den dagen bestämde jag mig för att boxas istället för att rida då jag visste att jag inte skulle hinna med både och. Efter det åkte jag tillbaka till Lund för att jobba vidare med kandidatuppsatsen som jag skriver med en Anna i min klass.

Någon dag innan det var dags för näsa hemresa insåg jag att jag bara skulle hinna med stallet och Betty två dagar den här veckan. Jag tog då tillfället i akt att låta henne få helt ledigt och vila istället. Den här veckan har hon med andra ord bara gått i hagen, ätit gräs och umgåtts med polarna. Hon behöver vila emellanåt så det är bara bra för henne, även om det inte känns som att hon är i behov av det just nu. Det har varit en del förändringar och ökade krav i ridningen den senaste tiden så hon får helt enkelt lite tid att smälta det.

Jag misstänker att min kära häst kommer att vara lagom piggelin till träningen på tisdag när vi återgår till vårt normala schema.

Om ni har glömt bort hur jag och Betty ser ut är det ungefär såhär.

Kommentera

