Lördagens Betty.

Förra helgen hade jag tyvärr väldigt fullt upp vilket gjorde att jag fick prioritera annat än Betty. I lördags fick hon dock röra lite på sig.

Jag hade tänkt longera, men fröken stök var alldeles övertänd av överskottsenergi. När hon hade värmt upp i longerlinan i alla gångarter i båda varven släppte jag henne lös istället. Hon for runt som den vilde hon är.

Efter en del stök och hopp och skutt satte jag fram ett hinder vid ena långsidan. Betty hoppade glatt gång på gång och gav känslan av att jag hade kunnat höja precis hur mycket som helst, hon hade ändå tagit sig över det.

När hon hade hoppat några språng på runt 1,30 byggde jag om. Jag sänkte hindret och rullade ut markbommarna för att hon skulle ta ett längre språng. Även det löste hon utan problem.

Jag plockade undan hindret när jag tyckte att Betty hade hoppat klart. Hon nöjer sig aldrig utan fortsätter hoppa tills jag tar bort bommarna. Vi skrittade av en stund i ridhuset innan vi var klara för dagen. Betty var då svettig och hade fått utlopp för sin värsta tokighet.


Kommentera

