Söndagens Betty.

Jag hade egentligen tänkt rida i söndags, men efter avslutningsfest med boxningsklubben i lördags och sedan julbord med pappas sida av släkten var min ork fullständigt slut. Betty fick istället sköta motionen på egen hand, och det hade hon som vanligt ingenting emot.

Betty fick ägna sig åt lite gymnastikhoppning. Jag lade fram tre bommar längs med ena långsidan. Den i mitten lade jag upp på tunnor och de andra två fick ligga på marken. Betty hoppade glatt och i full fart. Hon fick till väldigt trevliga språng. Som vanligt sprang hon mest längs långsidan med hindren och vände vid kortsidorna. Då och då tog hon ett varv runt ridhuset i galopp för att sedan hoppa över hindren igen.

Jag höjde mittenhindret mot slutet och lät henne komma några gånger till på det innan jag lade ner alla bommarna på marken. Betty fortsatte hoppa över dem tills jag hade plockat undan dem. Det är något med henne och bommar alltså…

Betty skrittade av genom att promenera efter mig i ridhuset. Hon var nöjd efter att ha fått göra av med lite överskottsenergi. Det är väldigt tacksamt att hon tycker så mycket om att röra sig löst i ridhuset. När jag är allt annat än på topp sköter hon sin egen motion på ett alldeles utmärkt sätt.



Kommentera

