God jul.

Jag hoppas att ni har haft en fantastisk julhelg. Själv har jag hunnit med att både fira och jobba så det har minst sagt varit fullt upp.

I fredags firade jag hos pappa med min bror och hans familj. Vi åt julbord och julgodis, spelade Bingolotto och hade väldigt trevligt. Jag skulle dock börja jobba tidigt dagen efter så jag fick avrunda kvällen innan sista bingorundan. Det blev dock ingen vinst för min del.

När jag hade jobbat i lördags körde jag hem till pappa. Det var bara han och jag så vi ägnade kvällen åt pepparbiff med pommes, prat och tv-tittande. Jag tycker att julmat är helt okej, men vill helst inte äta det mer än en dag i rad. Vi struntade därför i traditionerna och lagade vanlig mat istället.

Igår kompade jag ut lite tidigare från jobbet för att sedan köra hem till Anna, som är en av mina bästa vänner. Vi satt i soffan hos henne och pratade om allt möjligt hela kvällen. Flera timmar senare sa hon ‘jag undrar vad klockan är’. Det visade sig att den hade hunnit bli två på natten så jag var tvungen att köra hem för att gå och lägga mig och avsluta julhelgen med att jobba idag också.

Imorgon är jag ledig, vilket ska bli väldigt skönt. Jag hoppas att allt är bra med er och att ni har varit rädda om er själva och de som står er nära i helgen. För mig är det ändå det julen handlar om.


Utsikten från pappas soffa. Det finns nog ingen annan katt som tycker så mycket om att ligga i knät som Mozart gör. 

Kommentera

