Söndagens Betty.

I söndags hade Betty vilat ett par dagar i rad. Jag hade tänkt att jag skulle köra upp till stallet i lördags, men jobbade tolv timmar övertid och var helt slut när jag kom hem från jobbet. Hon fick därför en extra vilodag.

När jag kom till Betty i söndags såg jag direkt på henne att hon hade mycket överskottsenergi. Jag bestämde mig därför för att longera henne. Efter att jag hade borstat av henne gick vi till ridhuset. Longeringen blev inte mycket annat än hopp och skutt och stök. Jag kopplade därför bort linan igen. Ibland är det bara ingen mening.

Betty fick göra av med sin energi på egen hand, och det såg hon verkligen till att göra. När hon hade härjat runt en stund satte jag ett hinder längs med ena långsidan, som hon glatt skuttade över gång på gång.

Efter en stunds hoppande och ännu mer härjande hade Betty taggat ner lite grann. Hon skrittade av genom att promenera efter mig. Innan jag släppte ut henne i hagen igen fick hon komma in i stallgången, äta sitt kraftfoder, borstas av och få på sig täcket.


Kommentera

