Fredagens Betty.

I fredags hjälpte jag först Frida med ett par av hästarna som står hos henne för träning. Därefter var det Bettys tur. Min motivation till att rida var mindre än noll så det blev ännu ett longeringspass. Bettys motivation till att röra på sig var enorm. Oavsett vad jag gjorde eller bad om blev det galopp på volten runt mig. Jag lät henne få galoppera. Har man spring i benen så har man.

Efter att Betty hade sprungit av sig lite av sin överskottsenergi lyckades vi hitta trevligt arbete i traven. Det var inte riktigt lika bra som i onsdags, då allt i longeringen gick fullkomligt klockrent, men helt klart godkänt.

Som avslutning på passet arbetade vi lite vid hand i skritt. Betty tycker inte att det är speciellt roligt, men ibland kan det vara nyttigt att göra andra saker än man brukar också. Innan vi lämnade ridhuset stretchade jag igenom henne och skrittade av en stund.

2 thoughts on “Fredagens Betty.

Kommentera

